El procés d’integració i ús pedagògic de les TIC en centres educatius.
Estudi de casos.
1. Aportacions de les TIC als centres escolars
·
Canvia la forma d’organitzar les aules
·
Innovacions en l’àmbit de l’ensenyament
·
Les TIC motiven els alumnes
2. Investigacions sobre TIC en centres escolars
·
Estudis sobre indicadors quantitatius
·
Estudi sobre la influència de l’ordinador en l’aprenentatge
·
Estudis sobre les opinions i actituds dels agents educatius
·
Estudis sobre les pràctiques de l’ús de l’ordinador en el cenre
3. Projecte Medusa
·
Macroprojecte governamental dirigit al desenvolupament d’infraestructures
de telecomunicació
·
Sorgeix
del «Pla per al Desenvolupamentde la
Societat de la Informació a Canàries» i del «Pacte Social pera l'Educació en
Canàries»
3.1.Objectius
de la investigació
·
Detectar
els canvis i innovacions per l’ús de les noves tecnologies
·
Explorar
els processos d’aprenentatge de l’alumnat amb l’ús de l’ordinador
·
Analitzar
la situació
d'implementació
del projecte
Medusa
3.2. Dimensions i tècniques de recollida de dades
4.
Resultats
·
Importància de figura del coordinador TIC que en
secundària sol ser gent de tecnologia.
·
En Primària el coordinador TIC és un membre de l’equip directiu
·
Problemes de funcionament de xarxa i equips obsolets.
·
El professorat no genera materials didàctics propis
·
Les TIC s’utilitzen com a complement
·
El professors utilitzen els recursos CENICE
·
L'alumnat utilitza els ordinadors de forma autònoma
·
Els alumnes estan més habituats a l’ús de les tecnologies
que el professorat
·
Alta motivació de l’alumnat
·
En els centres de secundària el professorat actua sense el
coordinador TIC
·
En secundària els recursos informàtics amb perspectiva
innovadora són més utilitzats
·
La titulació del professorat influeix la utilització TIC
Ací us deixe un enllaç interessant sobre el Projecte Medusa:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada