16/03/2012
Professorat i àmbit tecnològic
1. Exposició del professor recolzat en tecnologies
Ø
Utilització de l’ordinador i un projecte
Ø
S’usen recursos propis o externs
Inconvenients
Ø
L’alumne no aprén a utilitzar les tecnologies
Ø
No fomenta l’accés universal a les TIC
Ø
No fomenta el treball cooperatiu
Ø
Aprenentatge passiu
Avantatges
Ø
Aclara conceptes
Ø
Motiva l’alumnat
Ø
El professor aprén a utilitzar les TIC
2. Iniciació a la informàtica
Inconvenients
Ø
Coneixements insuficients
Ø
De vegades aprenentatge no significatiu
Avantatges
Ø
Desenvolupament de coneixments bàsics
3. Treballs mitjançant programes educatius
Ø
Programes elaborats pel propi professor o per uns altres
Ø
Garanteix major proximitat als objectius curriculars
Ø
Programes educatius per trobar la resposta correcta
Inconvenients
Ø
No aprenen a utilitzar les TIC
Ø
No desenvolupa la implicació de la comunitat o creació de xarxes
Avantatges
Ø
Valuoses aportacions a l’aprenentatge
Ø
Familiarització amb els pc’s
Ø
Accés universal de les TIC
Ø
Fomenta el treball cooperatiu
4. Aprenentatge per investigació
Ø
Es basa en el conductisme
Ø
Professor – guia
Ø
Intercanvi d’opinions
Ø
Converteix el procés de treball en objecte d’aprenentatge
Inconvenients
Ø
L’alumnat i el professor han d’adquirir els coneixements bàsics
Ø
Nova forma de treball = dificultats per al professorat
Avantatges
Ø
L’alumne determina el seu aprenentatge
Ø
Participació de la família i comunitat educativa
Ø
Treball amb grups heterogenis
Ø
Reciclatge del professorat = desenvolupament professional
Ø
Creació de xarxes
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada