EXE - LEARNING
L'eXe-Learning és un recurs digital educatiu a l'abast de tothom. És un programa que els docents l'empren per tal que els alumnes aprenguen sobre determinats continguts de manera interactiva. A més, no cal tenir grans coneixments informàtics per poder instalar-lo i utilitzar-lo correctament.
Els recursos creats en eXelearning poden exportar-se en formats de paquet de contingut de IMS, SCORM 1.2 o IMS Common Cartridge o com simple pàgines de Web independents, sense massa dificultats i pot ser visualitzat des de qualsevol navegador, però per descargar-lo és preferible el Mozilla.
L'objectiu de treballar amb aquesta interfície és fomentar en els alumnes un aprenentatge més actiu i una autonomia que canvie el rol de l'alumne passiu. Amb això aconseguirem que aquest es motive i treballe de forma més amena continguts de la matèria.
L'estructura de l'eXe-Learning és ben senzilla. A continuació descriurem l'entorn de treball:
Primerament ens trobem a una menú superior, un arbre de continguts, un llistat d'eines que permeten crear activitats i una zona on es pot validar o eliminar el treball desenvolupat.
Ací deixe una pàgina on podem trobar exemples realitzats amb el programa:
http://jedi-aulablog.wikispaces.com/Enlaces+y+ejemplos+con+eXelearning
Els recursos creats en eXelearning poden exportar-se en formats de paquet de contingut de IMS, SCORM 1.2 o IMS Common Cartridge o com simple pàgines de Web independents, sense massa dificultats i pot ser visualitzat des de qualsevol navegador, però per descargar-lo és preferible el Mozilla.
L'objectiu de treballar amb aquesta interfície és fomentar en els alumnes un aprenentatge més actiu i una autonomia que canvie el rol de l'alumne passiu. Amb això aconseguirem que aquest es motive i treballe de forma més amena continguts de la matèria.
L'estructura de l'eXe-Learning és ben senzilla. A continuació descriurem l'entorn de treball:
Primerament ens trobem a una menú superior, un arbre de continguts, un llistat d'eines que permeten crear activitats i una zona on es pot validar o eliminar el treball desenvolupat.
MENÚ SUPERIOR
- Arxiu: Permet obrir guardar i exportar arxius (destaca Web o *Scorm).
- Eines: L'opció de Redactor de *IDevice serveix per a personalitzar les aplicacions. Preferencias permet canviar l'idioma de l'interfície i finalment actualizar vista permet actualitzar la pàgina del navegador
- Estil: Permet canviar la fulla d'estils del projecte sencer.
- Ajuda: Accedim al lloc Web dels desenvolupadors on estan els manuals d'ajuda.
ARBRE DE CONTINGUT
Les eines de l'esquema (arbre de continguts) permeten definir l'estructura que tindrà el projecte a realitzar. Aquest és particularment útil per a projectes grans o complexes que contenen moltes parts o temes. Per defecte, aquest panel mostra un únic nodo, Inici.
Inici
El node d'Inici (Home) és la primera pàgina mostrada quan el projecte és exportat a la web o a un LMS. Existeix jeràrquicament el node "pare" i els "fills".

Afegir i eliminar nodes
Per tal d'afegir nous nodes, hem de seleccionar el node "pare" i fer prémer en el botó de "Agregue pàgina". També podem renombrar aquests nous nodes, seleccionant-los i polsant el botó "Renombrar". Per a eliminar un arxiu, seleccionar-lo i fer clic en el botó eliminar. Aquesta acció ha de conformar-se, però no es pot desfer.
Fletxes Promoure/Degradar i Pujar/Baixar
Les fletxes promoure/degradar i subir/baixar estan localitzades sota el panell de Esquema. Seleccionat un node i prement en una de les fletxes, canviarà la posició del node en l'estructura de l'esquema donant major o menor importància a aquest tòpic o modificant l'ordre.
Insertar i extreure paquets
Aquesta funció ens permet extreure el node seleccionat i tots els altres dependents en un arxiu separat. De la mateixa manera podem insertar una sèrie de nodes en un lloc determinat, important un arxiu creat amb el programa.
iDEVICES
És on es troben les eines d'edició.
A continuació coneixerem a què consisteixen diverses iDevices de les que hi apareixen:
Paquete. La secció de Propietats li permet registrar els detalls generals sobre el seu projecte Títol, Autor, i Descripció. També permet definir l'ordre que prefereixi emprar per a descriure els diferents components o nivells dintre del recurs (Taxonomia).
Metadades de Dublin Core. És un estàndard de metadades per a recursos en biblioteques, ofereix "informació sobre la informació".
Exportar. Permet configurar l'exportació a SCORM.
OPCIÓ DE GUARDAR
Cal recordar que quan treballem en un projecte amb eXe, és recomanable anar guardant tots els canvis que anem realitzat, per tal de no perdre-los. En iniciar el programa, devem guardar-lo com per primera vegada, és a dir, Arxiu> Guardar com... Després, al llarg del procés de treball continuarem guardant tots els canvis que facem (Arxiu> Guardar).
________________
Personalment, crec que el programa eXe-Learning és un instrument que pot resultar bastant útil tant per als alumnes com per al professor. Com ja hem dit, permet que els últims puguen tractar continguts que és quasi impossible treballar d'altra manera i, respecte a l'alumnat, és una manera innovadora de treballar a classe realitzant activitats didàctiques de diverses àrees.
___________________
http://jedi-aulablog.wikispaces.com/Enlaces+y+ejemplos+con+eXelearning
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada