dissabte, 9 de juny del 2012

TEMA 12

EINES DE LA WEB 2.0: WEBQUEST

DEFINICIÓ DE WEBQUEST

La WebQuest és una ferramenta que forma part d'una enciclopèdia per al treball didàctic, que consisteix a una investigació guiada, amb recursos principalment procedents d'Internet, que promou la utilització d'habilitats cognitives superiors, el treball cooperatiu i l'autonomia dels alumnes. Alhora, el docent orienta tot el procés.


Existeixen diversos tipus de webQuest d'entre les que destacarem la webQuest a llarg termini i a curt termini. Aquestes últimes tenen una duració d'un a tres períodes de classes, en les quals els alumnes finalitzaran les activitats proposades. Té per finalitat, l'adquisició i integració d'un coneixement d'un determinat contingut d'una o diverses matèries. En canvi, les que en són a llarg termini, duren com a mínim entre una setmana i un mes aproximadament i implica un major nombre de tasques. L'objectiu de la mateixa és ampliar una mica més el coneixement.

dimarts, 8 de maig del 2012

TEMA 11

EINES DE LA WEB 2.0: BLOCS I WIKIS

========================= BLOC=========================

Un bloc és com un diari interactiu personal, on l'autor pot publicar entrades que apareixeran ordenades cronològicament, és a dir, la més recent apareixerà primer. A més, cada article publicat tindra una URL distinta i  es poden organitzar per categories o etiquetes que apareixeran on desitje el creador de la pàgina posar-les.

Existeixen servidors gratuïts per poder crear un bloc, com Blogger o Wordpress. Un dels grans avantatges del bloc és el trackback, que consisteix a un enllaç invers que permet conéixer quins enllaços apunten a un determinat article. Altra característica importat dels blocs és que ofereixen sindicació de continguts per tal que els subscriptors reben informació sobre altres blogs. Solen incloure també gadgets o widgets que faciliten la búsqueda d'entrades, decoren el blog i moltes altres funcionalitats.


dissabte, 5 de maig del 2012

GOOGLE SITES

En aquesta lliçó aprendrem a utilitzar Google Sites per poder elaborar més endavant la nostra pròpia webquest.

GOOGLE SITES

Google Sites és una aplicació on-line gratuïta. Aquesta aplicació permet crear un lloc web o una pàgina intranet de forma senzilla. Amb Google Sites els usuaris poden reunir en un únic lloc i d'una forma ràpida informació variada, fins i tot vídeos, calendaris, presentacions, arxius adjunts i text. A més a més, permet compartir informació amb facilitat per vore-la i editar-la per un grup reduït de col·laboradors o amb tota l'organització, o amb tothom.

A continuació, explicarem com fer un bon ús de google sites i aprofitar-ho per als nostres futurs treballs.

dimecres, 25 d’abril del 2012

Tema 10

LA WEB 2.0

Abans d'existir la Web 2.0, hi havia la Web 1.0 a disposició de tots els usuaris. Aquesta Web ens oferia pàgines estàtiques on només es podia llegir i no editar ni afegir informació. A més a més, els continguts no eren produïts pels mateixos usuaris, sinó per Webmaster i només es donava l'opció de visitar pàgines de lectura. També era necessari tindre instal·lat un programari client en l'ordinador.

divendres, 13 d’abril del 2012

CERCADORS D'IMATGES

En aquesta pràctica estudiarem els cercadors o bancs d'imatges i les diferents tipologies. Aquestos cercadors són col·leccions de fotografies, vídeos, gravacions, etc. que serveixen per realitzar activitats. Concretament, aquesta pràctica té per objectiu fer a continuació una Webquest i el professor ha considerat que primer hauríem de saber on buscar les imatges per a la nostra webquest.

dijous, 22 de març del 2012

TEMA 9



21/03/2012

Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació a la

Societat Digital

     1.      Característiques de la Societat TIC

v  Gran presència del “mass – media”
v  Molta informació al nostre abast
v  Continus avanços científics i tecnològics
v  La fi de l’era industrial
v  Llibertat de moviment
v  Nous entorns laborals

TEMA 8


21/03/2012

Organització dels recursos TIC en educació primària

1. Justificació d’un projecte TIC
·                    Impulsar el desenvolupament d'un espai virtual
·                    Potència l'ús de les TIC com a recurs per al professorat i la gestió administrativa
·                    Desenvolupar un model d'avaluació per millorar la docència
·                    Integrar les TIC en el procés d’E/A